Změna banky – Chcete přejít k jiné bance? Poradíme Vám, jak na to


Mezi bankami panuje velký konkurenční boj a jednotlivé finanční skupiny se pochopitelně snaží přetáhnout klienty na svoji stranu. Mnoho lidí je navíc se svojí stávající bankou nespokojených a hledají lepší alternativu, která by jim ušetřila peníze nebo přinesla lepší služby. V tomto článku si řekneme, jak postupovat při přechodu k jiné bance a podle čeho je dobré se při výběru nové banky řídit.

Změna banky – nejčastější důvody

Důvodů, proč lidé přistupují k výměně dosavadní banky za jinou, je celá řada. Nejčastěji se jedná o nespokojenost s výší poplatků (ať už jde o poplatek za vedení účtu, za výběr z bankomatu nebo jiné finanční operace), mnohdy ale hrají roli i jiné důvody – např. nedostatečná síť bankomatů, změněný ceník, nespokojenost s internetovým bankovnictvím, případně jiné důvody. Ke změně banky samozřejmě přispívají i reklamní kampaně a nabídky jednotlivých bankovních ústavů, jež se snaží nalákat nové klienty a nabídnout jim lepší podmínky, než měli doposud.

Kodex mobility – přechod k jiné bance nikdy nebyl snadnější

Zatímco ještě před několika lety byl přechod k jiné bance komplikovanější a časově náročnější záležitostí, dnes to má drtivá většina lidí mnohem jednodušší. Téměř všechny banky v ČR totiž přistoupily k tzv. kodexu mobility, díky němuž je změna banky rychlá, snadná a pohodlná. Co vlastně termín Kodex mobility znamená a které banky jsou do něj zapojeny?

Kodex mobility klientů je společný princip, díky němuž nemusejí klienti banky samy vyřizovat veškeré formality a stará i nová banka jednotlivé náležitosti vyřídí za ně. Obě banky tak při přechodu klienta vzájemně spolupracují, dojde k převedení všech trvalých příkazů nebo inkasa a samozřejmě i ke zrušení běžného účtu v původní a založení běžného účtu v nové bance. Klient tak musí vyplnit pouze jeden nepříliš dlouhý formulář a o vše ostatní se už postarají obě dvě banky za něj. Pozitivním faktem je bezesporu skutečnost, že v současné době už k tomuto kodexu přistoupily prakticky všechny banky působící v ČR, s výjimkou mBank a téměř neznámé ERB Bank (dříve Evropsko-ruské banky).

Přechod k jiné bance nikdy nebyl snadnější

Změna banky – přechod k jiné bance nikdy nebyl snazší

Podle čeho si vybrat novou banku?

Nejste spokojení se svojí stávající bankou, ale zároveň nejste rozhodnutí, ke které přejdete? Máme pro vás pár tipů, podle čeho se řídit při výběru nového poskytovatele bankovních služeb.

  • poplatek za vedení účtu – dnes už je celkem běžné, že spousta bank má vedení běžného účtu zcela zdarma. Za rok tak můžete nemalou částku ušetřit, nehledě na celou řadu jiných poplatků, v nichž se mezi sebou banky dost liší. Určitě si tak ještě před rozhodnutím prostudujte ceníky, které vždy najdete na webových stránkách dané banky.
  • výběry z bankomatu – každá banka má trochu jinou cenovou politiku u výběrů – někde mají určitý počet zdarma a ostatní za poplatek, jinde se platí za každý výběr menší částka, některé banky mají stejné podmínky pro vlastní i cizí bankomaty atd. Zvláště pokud jste zvyklí vybírat z bankomatů často, zaměřte se i na tuto věc a projděte si podmínky jednotlivých bank.
  • internetové bankovnictví – přístup k internetu už má dnes skoro každý a stejně tak i přímé bankovnictví používá čím dál více lidí. Právě funkčnost této služby, konkrétní funkce nebo celkový design a zpracování internetového bankovnictví je velmi důležitým faktorem. Stejně tak si předem zjistěte, zda má banka, k níž chcete přejít, aplikaci pro mobilní bankovnictví i pro váš operační systém.
  • zkušenosti klientů – určitě se také podívejte na to, jak o vámi vybraných bankách hovoří jejich klienti. Na internetu je spousta diskusních fór, kde lidé píši svoje zkušenosti s bankou a tyto poznatky vám také mohou pomoci s výběrem.

Podobné recenze