Výsledky soutěže o nejvstřícnější banku 2015


Projekt GEEN Nejvstřícnější banka zná přesné pořadí pro rok 2015. Prvenství obhájila Fio banka, na druhém místě se umístila Air Bank a třetí místo patří  Equa Bank. Na následujících řádcích se dozvíte podrobnosti o způsobu hodnocení a také další informace o soutěži a účastnících.

Hlasování probíhá čtvrtletně a účastní se ho odborná porota, server bankovnipoplatky.com a klienti bank. Banky tak mohou na negativní nebo pozitivní trendy reagovat změnami a v hodnocení si tak polepšit. Hodnocení na konci roku pak vychází právě ze čtvrtletních hodnocení. Soutěž probíhá od roku 2010 a největší váhu má názor odborné poroty. Odborná porota se skládá z pedagogů vysokých škol, finančních novinářů a expertů. Mají za úkol sledovat kvalitu produktů, jejich úroveň, šíři nabízených služeb i společenskou odpovědnost. Další složkou hodnocení je druhá část zajišťovaná serverem bankovnipoplatky.com, jež sleduje výši bankovních poplatků. Posledním hodnotitelem je veřejnost, tedy klienti bank, kteří sledují ochotu zaměstnanců, rychlost a kvalitu vyřízené žádosti a  nabídky bank.

Stupně vítězů patřili nízkonákladovým bankám a tak tomu bylo již podruhé během šesti let. Podle slov Patrika Nachera, provozovatele serveru bankovnipoplatky.com, v roce 2012 to bylo způsobeno vstupem nízkonákladových bank na český trh a ukázkou, že je možno provozovat služby bez poplatků. Nyní podle jeho názoru za úspěchem stojí široký rozvoj služeb a produktů při zachování poplatkové strategie z období vstupu na český trh.

Na první místě skončila Fio Banka, která získala průměrný rating 80,1 procenta. Fio Banka je jedna z nejúspěšnějších nízkonákladových bank. Banka i díky pokračování v politice nízkých poplatků dokázala meziročně zvýšit hodnocení o 0,9 procentního bodu na zmíněných 80,1 procent. Podařilo se jí rozšířit rozsah produktů a služeb, včetně poboček.  Loni se podařilo bance překročit půl milionu klientů a aktuálně má banka 570 000 klientů. Dle počtu klientů je šestou největší bankou a po pěti letech se z nízkonákladové banky stala střední banka. Díky inovacím je banka velmi aktivní a v roce 2015 představila novou aplikaci Internetbankingu, možnost přihlašovat se nebo autorizovat platby pomocí otisku prstu v mobilní aplikaci Smartbanking a zájemcům o osobní účty umožnila elektronický způsob založení bez nutnosti chodit na pobočku nebo se scházet s kurýrem. Banka se výrazně věnovala i vzdělávání studentů v oblasti investic do cenných papírů či komodit.

Druhé místo v soutěži nejvstřícnější banka patřilo Air Bank, která s více než 400 000 klienty a rostoucím počtem kamenných poboček také pokračuje v rychlém růstu. Výsledek pro rok 2015 byl 79,6 procenta. I Air Bank přišla loni s několika inovativními produkty. Největší novinkou se stala možnost refinancovat hypoteční úvěr. U tuzemských bank se sice nejedná o úplnou novinku, ovšem Air Bank produkt výrazně inovovala. Převod hypotéky je možno udělat on-line a navíc je možné hypotéku splatit kdykoliv v průběhu splácení a v průběhu fixace, a to bez sankcí. Klienti mohou i sami navyšovat splátky hypotéky dle své aktuální potřeby. Další novinkou je internetový program s názvem Šanon, který klientům výrazně usnadní manipulaci s účtenkami a fakturami. Všechny doklady budou na jednom místě a budou chráněny stejně jako běžné účty, tedy na velice vysoké úrovni. Dále banka zvýšila hodnocení v kategorii nízkých poplatků a také přehlednosti svého sazebníku.

Průměrný rating 79,4 procenta zajistil třetí místo Equa Bank a banka se tak na medailové pozici umístila vůbec poprvé v historii. Stala se i skokanem roku, jelikož na třetí místo se dostala z osmého místa v předchozím ročníku. Equa Bank má aktuálně 190 000 klientů a na území naší republiky mí již 58 poboček. K úspěchu napomohla velmi vstřícná poplatková politika a jednoduchost sazebníku, které tuto banku vynesly na nejlepší hodnocení z hlediska výše poplatků.

Další pořadí bylo následující: na čtvrtém místě se umístila GE Money Bank, na pátém mBanka a v těsném závěsu na šestém místě skončila UniCredit Bank.

Zdroj: www.finance.idnes.cz


Podobné recenze