V květnu má vstoupit na český trh nová pojišťovna YOUPLUS


Už příští měsíc má v České republice zahájit svoji činnost nová životní pojišťovna. Bude se jmenovat YOUPLUS a v oblasti životního pojištění přinese komplexní nabídku produktů a zcela nové přístupy, které doposud v Česku ostatní pojišťovny nepoužívaly. Po ČR se má YOUPLUS rozšířit i do dalších zemí, na třetí čtvrtletí tohoto roku má naplánovaný vstup na Slovensko. Logo pojišťovny na první pohled dává najevo švýcarské kořeny
Název YOUPLUS má podle zástupců společnosti symbolizovat jednak zaměření na všechny subjekty, jež budou do procesu životního pojištění zapojeny (slovo YOU), druhá část pak vyjadřuje přidanou hodnotu, kterou nová pojišťovna svým klientům poskytne (PLUS). Logo, jež obsahuje červený čtverec s bílým plusem zároveň odkazuje i na Švýcarsko – švýcarský kapitál totiž z velké části za touto pojišťovnou stojí, v praxi se nicméně bude jednat o českou pobočku lichtenštejnské pojišťovny Aspecta.
Digitalizace a zcela nové přístupy
Poslední roky sledujeme v oblasti financí spoustu změn, souvisejících s digitalizací a novými moderními metodami, jež klientům usnadňují život. Nová pojišťovna v tomto směru plánuje zajímavé inovace – např. rychlejší sjednání pojistné smlouvy díky speciálnímu elektronickému medicínskému dotazníku, do budoucna se pak plánuje i využití tvářové biometrie, kdy se fotka obličeje klienta spáruje s jeho fotkou v dokladu totožnosti, čímž se snadno a rychle ověří jeho identita.
Hlavní cílovou skupinou mají být mladé rodiny
Pojišťovna YOUPLUS chce být především důležitým partnerem pro makléře a zprostředkovatele, kteří pro ni budou zajišťovat prodej jednotlivých produktů. Pokud jde o konkrétní klientelu, chce se zaměřovat zejména na mladé rodiny, obyvatele měst a občany do 45 let věku. Všechny smlouvy by navíc měly být pouze v digitální podobě a zcela bez papírování – i to může být jeden z faktorů, který v dnešní době zejména mladší zájemci o pojištění ocení.
Na jaké pojistné produkty se nová pojišťovna zaměří?
Základním stavebním kamenem nabídky bude pojištění sedmi hlavních rizik – hospitalizace, pracovní neschopnost, denní odškodné úrazu, trvalé následky úrazu, závažná nemoc, invalidita a smrt, dále pak bude nabízen i speciální balíček (pojištění závažného onemocnění, invalidity i smrti). Kromě tohoto základu pak bude součástí portfolia také dalších 41 připojištění a mnoho zájemců určitě potěší i nabídka investičního životního pojištění, jež v posledních letech ostatní pojišťovny nabízejí v menší míře.
YOUPLUS převezme klienty pojišťovny Basler
Pojišťovna YOUPLUS hned od začátku získá klienty, kteří doposud patřili pod nepříliš známou pojišťovnu Basler. Ta už od konce roku 2016 žádné nové pojistky neuzavírala a nyní se stane součástí nového poskytovatele. Ten ale klientům společnosti Basler zachová jejich služby v plném rozsahu, takže se nemusejí ničeho obávat.
Ostrá kampaň začne v květnu, ambasadorem bude golfistka Spilková
Už v květnu spustí nová životní pojišťovna svoji kampaň a jako její hlavní tvář ji bude propagovat úspěšná česká golfistka Klára Spilková. Ta by navíc pojišťovnu YOUPLUS měla reprezentovat nejen u nás, ale také v dalších zemích, kam se YOUPLUS v blízké době chystá vstoupit.
Největší konkurenti na našem trhu
Nejvýznamnějšími životními pojišťovnami v Česku jsou především Česká pojišťovna (17% podíl na trhu), hned za ní pak Pojišťovna České spořitelny (16 % podíl na trhu) a jako třetí Kooperativa (15 % podíl na trhu). YOUPLUS sice s největší pravděpodobností toto trio silných hráčů neohrozí, mohlo by ale být zajímavým konkurentem pro některé menší pojišťovny, jejichž pozice na českém trhu není zas tak silná.