Novinky u Raiffeisenbank – nové účty a další změny


Nový rok vždy přináší spoustu novinek a mezi společnosti, které si pro svoje klienty přichystaly změny, patří také Raiffeisebank. U této oblíbené bankovní instituce došlo k poměrně velké změně v oblasti platebních účtů – změnily se jejich názvy a u řady z nich došlo i úpravě podmínek, obecně jsou ale změny pro klienty k lepšímu. Co se tedy u Raiffeisenbank od 1.ledna změnilo?

eKonta byla zrušena, nahradily je nové platební a spořicí účty

Zásadní informací je, že Raiffeisenbank už svoje platební účty nenabízí pod názvem eKonto – toto obchodní označení bylo zrušeno a nově má banka všechny tyto účty pod novým označením. Došlo i ke změně některých parametrů a v řadě ohledů si tak noví i bývalí klienti banky mírně polepší. Na druhou stranu je třeba říct, že dosavadní uživatelé účtů eKonto nejsou povinni přejít na nové účty, takže pokud by se změnou nesouhlasili, mohou nadále zůstat u svých původních platebních účtů, na něž byli zvyklí. 

Nově nabízí Raiffeisebank pět základních platebních účtů

Pojďme se teď podívat na to, jak vypadá aktuální nabídka Raiffeisenbank v oblasti základních osobních účtů pro běžné klienty. Současná nabídka obsahuje těchto pět účtů: 

  • Základní platební účet – pro ty, jenž nemají účet ani u RB, ani v jiné bance, účet obsahuje pouze základní služby (běžný účet, přímé bankovnictví a debetní kartu) 
  • CHYTRÝ účet zdarma – lepší varianta se spoustou výhod – zdarma vedení účtu i výběry z bankomatů (i jiných bank), debetní i kreditní karta, okamžité platby a řada dalších benefitů 
  • Aktivní účet – pro náročnější klienty – nabízí neomezený počet výběrů z bankomatů u nás i v cizině, kreditní kartu a hned dvě debetní karty, až 19 různých měn pod jedním číslem účtu a spoustu dalších výhod. Měsíční poplatek zde činí jen 49 Kč. 
  • Účet pro děti a studenty – platí až do 26 let věku, vedení účtu je zcela zdarma. K výhodám patří mimo jiné hned dvě mezinárodní platební karty, okamžité platby mezi bankami, neomezený počet výběrů z bankomatů nejen u nás, ale i v zahraničí a řada dalších benefitů. Samozřejmostí je podpora platby mobilem, konkrétně pak prostřednictvím Apple Pay nebo RaiPay. 
  • Spořící účet – u vkladů do 150 000 Kč je poměrně vysoké zhodnocení až 1% ročně (je pouze třeba využívat aktivně svůj běžný účet). Plusem je i to, že peníze má klient kdykoliv k dispozici (u účtu není výpovědní lhůta), jeho zřízení i vedení je zcela zdarma a banka nevyžaduje žádný minimální zůstatek na účtu. Konkrétní podmínky toho, co je myšleno aktivním využíváním účtu závisejí na tom, jaký účet klient má, podrobné informace má Raiffeisenbank uvedeny na svém webu www.rb.cz

Pro náročné klienty nabízí banka další tři prémiové účty

Raiffeisenbank patří mezi ty banky, které kladou důraz nejen na běžnou klientelu, ale hodně se zaměřují i na bonitnější zákazníky a poskytují jim nadstandardní prémiové bankovnictví. V této oblasti aktuálně Raiffeisenbank nabízí následující tři platební účty: 

  • Prémiový účet – pro klienty, kteří mají měsíční příjmy minimálně 50 000 Kč 
  • Exkluzivní účet – pro bonitní klienty s aktivy nad 1,5 milionu Kč 
  • Spořicí účet GOLD – s úrokovou sazbou 0,5% ročně do 2 000 000 Kč a řadou dalších výhod

Změny u běžných účtů nejsou nijak výrazné, pár vylepšení ale banka přinesla

Jednotlivé změny u běžných účtů nejsou nijak zásadní, v některých případech ale došlo ke zlepšení podmínek a zvýhodnění oproti původním eKontům. Například u Chytrého účtu je nově sleva ve výši jednoho procenta na úrokovou sazbu hypotéky a zvýhodněný úrok na spořicím účtu, to samé pak platí i pro Aktivní účty, kde je navíc nově jedna příchozí nebo odchozí zahraniční platba již v ceně účtu. Přehledný seznam toho, co se změnilo oproti minulosti nabízí ve svém článku např. portál Měšec.

Proměnila se i komunikace banky, skončily reklamy s detektivem

Další novinkou, která už sice pro klienty není tak důležitá, ale určitě stojí za zmínku, je změna komunikace banky. Zatímco v posledních pěti letech se banka prezentovala zejména reklamami, v nichž hrál hlavní roli detektiv Artur, nově se Raiffeisenbank s touto postavou loučí a přináší nový koncept komunikace. Ten banka označuje termínem Respekt a právě respekt a péče jsou dva klíčové body, které chce tato banka akcentovat jako své hlavní přednosti. Nadále ale zůstává zachovaná orientace na široké spektrum klientů, od těch běžných, jenž potřebují pouze základní služby, až po náročné klienty, vyžadující prémiové produkty a individuální péči. V tomto smyslu tak k žádným zásadním změnám u Raiffeisenbank nedochází. 


Podobné recenze