Jak banky odměňují za přivedení nového klienta?


Marketingový prvek „doporuč a získej odměnu „, který funguje například v zaměstnání nebo různých obchodech, se začíná čím dál více uplatňovat i u bank. Tato reklamní cesta je výrazně levnější než televizní reklama. Lidé v České republice navíc již nemají problém s výměnou banky v okamžiku, kdy nejsou spokojeni se službami aktuální banky. Odměny se pohybují v řádu i několika stovek korun a to za doporučení banky příbuznému či známému a situaci, kdy si dotyčný vyřídí hypotéku, úvěr nebo si založí běžný účet. O výši odměn se dočtete na následujících řádcích.

Klient, který doporučí známému založit nový běžný účet, může až do konce června 2016 získat od ČSOB a ERA odměnu ve výši 500 Kč. K získání odměny je nutno, aby nový klient do dvou měsíců alespoň třikrát zaplatil u obchodníka kartou. Odměna bude náležet i novému klientovi. Celkem je možno přivést až tři klienty, tudíž získat maximálně 1 500 Kč. Podle mluvčí Pavlíny Hávové odměňování již úspěšně proběhlo loni na podzim, ovšem odměna byla 300 Kč. Aktuální odměna tak vzrostla z 300 Kč na 500 Kč za klienta.

Také Equa bank nabízí odměny za doporučení. Její výše je 100 Kč a stávající klient odměnu obdrží poté, co nový klient napíše jeho telefonní číslo do žádosti o založení běžného účtu. K proplacení odměny dojde v následujícím měsíci po provedení transakce platební kartou.

Klienti UniCredit Bank mohou aktuálně získat až 1 700 Kč. Pokud doporučí U konto pro mladé klienty do 26 let nebo pro náročné U konto Premium, pak získá i s novým klientem každý 300 Kč. V případě doporučení Presto půjčky oba čeká 700 Kč a v případě doporučení U hypotéky je možno získat dalších 700 Kč. Všechny odměny jsou v případě splnění podmínek vyplaceny nejpozději do tří měsíců.

Raiffeisen bank nevyplácí peníze, ale odpouští poplatky za vedení konta. Odměna za doporučení se týká tarifů eKonto Komplet a eKonto Smart a stávající klient bude mít vedení zdarma napořád v případě, že si minimálně dva doporučení lidé založí jeden z tarifů a nedojde k jeho ukončení po dobu dalších dvou let. Doporučený klient se musí identifikovat číslem účtu nebo číslem mobilního telefonu toho, kdo jej do banky přivedl.

Nízkonákladová mBank je známá opakováním akcí několikrát za rok. Akce „Member get Member“ spočívá v odměně 500 Kč pro stávajícího i nového klienta a je možno doporučit až 5 klientů. Klient mBank si tak může přijít až na 2 500 Kč. Občas, v rámci tzv. Happy weeks, banka navyšuje odměnu o dalších 100 Kč. Do konce května 2016 mimo odměny 500 Kč je možno získat také cestovní pojištění na léto zdarma. Identifikace stávajícího klienta probíhá prostřednictvím telefonního čísla zadaného při zakládání účtu a výplata odměny je realizována do 60 dní od splnění podmínek.

U Zuno bank probíhá akce myFriends, díky níž dostanou klienti 300 Kč. Odměna bude vyplacena do 30 dní od provedení platby kartou novým zákazníkem. Bance nezáleží na počtu doporučených lidí, ovšem maximálně je možné získat 22 500 Kč. Díky této akci banka získala během pěti posledních let zhruba 40 000 nových klientů.

Česká Spořitelna v současné době nenabízí odměnu za přivedení nového klienta, ovšem v letech 2013 a 2014 díky akcím tohoto ražení získala pokaždé 20 000 nových klientů.

Sberbank cílí na doporučení na základě dobrých zkušeností a nikoliv za jednorázovou finanční odměnu. Odměna pro klienty za věrnost spočívá v podobě výhodnějších podmínek (lepší sazba na spořícím účtu nebo bezplatné vyřízení dokumentů potřebných k hypotéce).

Air bank za svou dobu působení na trhu tuto odměnu nezkoušela. Banka dle mluvčího Vladimíra Komjati chce, aby klienti doporučovali na základě jejich dobrých zkušeností. U motivačních akcí spojenými s finanční odměnou je složité zjistit, zda je doporučení spojeno se spokojeností nebo s finanční odměnou.

Expobank odměnu ve formě finanční částky nenabízí. Klienty motivuje k doporučování formou voucherů na služby nebo produkty, jež jsou doporučovány pracovníky z jednotlivých poboček. Právě tito pracovníci jsou schopni vytipovat vhodné benefity jako například poukázky do kavárny .

Moneta money bank a Komerční banka nenabízejí odměnu za doporučení nových klientů.

Zdroj: www.finance.idnes.cz


Podobné recenze