Fio banka


Fio banka

Fio banka je česká banka, která získala bankovní licenci v květnu roku 2010 a navázala tak na sedmnáctiletou historii Finanční skupiny Fio. Do té doby pracovala jako družstevní záložna a právě zmíněná burzovní společnost Fio. Banka se zaměřuje na drobné a střední investory a primárně jim zprostředkovává obchody s cennými papíry na burzách v České republice, USA, Polsku, Maďarsku, Německu a na Slovensku. Klienti této banky mohou obchodovat s cennými papíry prostřednictvím internetové platformy e-Broker. V kostce lze rozdělit činnost banky na poskytování tradičních bankovních služeb a zprostředkování obchodu s cennými papíry.

Recenze bežných účtů a úvěrů

Účty: Osobní účet – jedná se o účet pro fyzické osoby – založení, vedení i zrušení účtu zdarma –  bezkontaktní karta MasterCard Debit PayPas zdarma – možnost využívat internetovou a mobilní banku zdarma – 10 výběrů z bankomatů Fio banky zdarma a až 5 výběrů z bankomatu kterékoliv banky zdarma při aktivním používání karty – vklad a výběr na pobočce (nad 1000 Kč pro výběr) zdarma

Úvěry: Standartní kontokorentní úvěr –  jedná se o úvěr pro nepodnikatelské (osobní) účely – nutnost mít bezproblémovou historii u banky a minimálně dvou měsíční historii příjmu – výše od 5 000 Kč do 200 000 Kč – RPSN od 13,33 % –  volba mezi Tarifem 1 a Tarifem 2 podle délky čerpání a potřeby (finanční rezerva či klasický úvěr) – potřeba běžného účtu

Výhody Fio banky

  • specialista na obchodování na finančních trzích
  • internetové a mobilní bankovnictví s možností využívat API bankovnictví (vhodné zejména pro podnikatelské e-shopy)
  • běžný účet bez poplatků

Nevýhody banky

  • bez opory zahraniční finanční skupiny
  • malý počet vlastních bankomatů
  • řídká síť poboček
  • krátká působnost na českém bankovním trhu
  • nízký úrok u Spořícího účtu Fio

Produkty banky

  • účty – Osobní účet, Podnikatelský účet, Transparentní účet
  • hypotéka – Fio hypotéka
  • úvěry – Standartní kontokorentní úvěr, Podnikatelský úvěr, Úvěr na obchodování, Úvěr na měnu
  • spořící produkty – Spořící účet Fio konto, Termínované vklady, Cizoměnové vklady
  • pojištění – Pojištění k platebním kartám

Internetové bankovnictví

Fio banka Internetbanking https://www.fio.cz/scgi-bin/hermes/dz-internetbanking.cgi

Jedná se o internetové bankovnictví, které se pyšní maximálním důrazem na funkčnost. Výhodou je možnost přizpůsobovat se položky zobrazované na jednotlivých stranách. Autorizace činností, obzvlástě plateb, probíhá pomocí SMS (sami si můžete zvolit počet znaků SMS kódu a jeho platnost).

Pobočky

Sídlo Fio banky, a.s. je na adrese Millennium Plaza, V Celnici 10 v Praze, kde je také jedna z poboček. Celkem je v ČR 70 poboček a 128 bankomatů. V Brně je hlavní pobočka na adrese Joštova 4. V Ostravě na adrese Hlavní třída 682/110  a v Olomouci na adrese Dolní náměstí 20.

O společnosti

V roce 1993 čtyři studenti a absolventi Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy založili burzovní společnost Fio. Fio v roce 2006 koupilo společnost RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s. Na této burze lze koupit akcie českých i zahraničních společností. Společnost RM-SYSTÉM vznikla v roce 1993 a 1. 12. 2008 se stala standardním burzovním trhem zaměřeným na drobné a střední investory. Ve stejném roce také podala žádost o udělení bankovní licence ČNB. V květnu 2010 Fio získalo požadovanou bankovní licenci a přejmenovalo se na Fio banku a.s.

Reklama

Kontakty


Fio banka
3 (60%) 21

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze:

26 zkušeností s Fio banka

  1. Gabriel napsal:

    Je mam absolutne negatívne skusenosti, FioBanka je nočná mora, prišiel som kvoli týmto diletantom takmer o zákazníkov v zahraničí.
    Začiatkom Mája tohto roku som od FIO obdržal na moj účet avízo že dojde k určitým obmedzeniam pri medzinárodných USD prevodoch. Mam zákaznika v Kanade ale na základe jasnej inštrukcie FioBanky som logicky predpokladali že prevodov v CAD sa to netýka. A tak partner v Kanade poslal platbu rovnako ako mesiac pred tým.
    Teraz už viem že ta FioBank informácia bola dezinformácia a neskutočným spôsobom my skomplikovali život na niekolko MESIACOV. Nakolko je to drobna vidiecka banka funguju platby zo zahraniia protrednictvom korešpodenčných bánk.

    Samozrejme peniaze nedochádzali na moj učet z Kanady a tak až na základe niekolkonásobnej mojej urgencie banka spresnila že avizované “obmedzenia pri medzinárodných USD prevodoch“ su kvoli zmene Korešpodennej banky a že sa týka pravdepodobne aj CAD platieb, (ako absolutný diletantizmus pre nich prd vo vetre no pre mna zásadný problem) nakoľko keby som TUTO INFORMACIU mal použijem inu banku a keby som vedel ako bude banka riešiť moj problem ci už na Slovensku alebo v centrale Čechach tak sa jej vyhnem na 100 honov. Kanadský partner to začal riešiť vo svojej Kanadskej banke lebo tí nešťastníci z Fio tvrdili že Kanadská banka musela zadať zlu Korešpodenčnu banku (Fio totiž zrušilo kontrakt s ING bankou ako korešpodenčnou bankou a mala fungovať druha alternatíva Komerčni banka).
    FioBanka tvrdila že Kanadska banka tam ma 2 alternativy pre použitie ako Korešpodenčnu Banku FioBanky, nakoniec však vysvitlo že Kanadska banka vôbec nema a ani nikdy nemala informáciu o tom že FioBanka má okrem ING aj inu Korešpodennu banku (Komerčni banka Praha). Ako absurdným spôsobom sa pustili do Kanadskej banky že čo je to za banku NECH PATRA KDE POSLALI PENIAZE (len tak mimochodom Kanadska banka o ktorej hovorím ma 85.000 zamestnancov v US a Kanade), ako fakt Fio tragédia.
    Potom nejakým zázrakom prišli na to že normálne banky v zahranici nemaju ich info že FioB ako korešpodenčnu banku ma aj inu banku ako ING a nakoniec poslali udaje kanadsej banke o novej korešpodenčnej banke, šialené , neskutočne ako ťaško najsť slova. Že partner posielal novu platbu kým sa ta prva neporieši a ta rovnako nedorazila to už ani radšej nerozvadzam ďalej.

    Takže moje skusenosti s touto bankou zhrniem, FioBanka to je ťažký amaterizmus

  2. Miloslava Andersen napsal:

    Jeden z nejhorsich zakaznickych servisu ma FioBanka. V roce 2016 jsem chtela otevrit osobni ucet a zajimaly mne podminky. Banker u prepazky se na mne sotva podival natoz podal ruku. Nas hovor netrval ani dve minuty, nemel snahu mi vysvetlit jake vyhody ucty maji, jeho tvar vyjadrovala nezajem, neochotu a evidentne ho zakacnici jen otravovali. Tento rok 2018 jsem dala teto bance jeste jednu sanci, kdy jsem chtela otevrit podnikatelsky dolarovy a cesky ucet. Zasla jsem do jine pobocky nez v roce 2016 a to na Sokolovskou. Bohuzel u teto pobocky nebyl servis o nic lepsi. Tak jak pisi ostatni vyse vyhnete se teto bance, je to ztrata casu a jeste bude otraveni z pristu bankeru.

  3. Vlk napsal:

    Chci Vás varovat před zřízením účtu u Fio banky. Naletěl jsem na líbivou reklamu i čísla ve srovnáních bankovních účtů. Pobočka v Ostravě vypadá, jako by ji ten den vykradli, no nevadí, ale i služby jsou otřesné (slečna na pobočce zapomněla vyplnit a nastavit pár věcí, takže jsme museli na pobočku ještě 2krát! Zbytečně, nemuseli bychom, kdyby vše udělala jak měla napoprvé. Velmi humpolácký internet banking, naprosto tragická mobilní aplikace (nelze odemykat otiskem prstu! A nastavit v telefonu nelze skoro nic!).
    Od Fio odcházím k jiné bance. Třeba Air bank je dražší, ale vše aspoň funguje skvěle, ještě zvažuji equa bank, nicméně s fio jsem skončil.

  4. Jan napsal:

    Několik let bylo bez problému. Bohužel v poslední době problémy s platbami v USD ze zahraničí. Dvakrát připsána špatná částka. Potřetí platba nepřišla vůbec, kvůli změně korespondenční banky, která měla být již dokončena. Špatná komunikace ohledně změny korespondenční banky. Člověk se musí sám pídit po informacích a sám situaci napravovat, když služby nefungují, jak by měly.

    • Aleš napsal:

      Mám stejné zkušenosti. V dubnu jsme byli informování, že u plateb v USD provedených po 27.4.2018 může dojít ke komplikacím a že vše by mělo být vyřešeno do první půlky května. Čekali jsme tedy do půlky května, abychom provedli platbu. V půlce května byla poslána zpráva, že jsou platby v USD pozastaveny. Po zavolání na infolinku mi bylo řečeno, že neví, jak dlouho to bude trvat.

    • Radek napsal:

      Vse funguje pokud nic po bance nechcete. Jakmile se vyskytne nejaky problem jedina moznost je napsat pres Fio servis. Dovolat se nekam na pobocku nulova sance, hned po zazvoneni to zacne presmerovavat na jinou pobocku a tam se to obvykle nezvedne takze smula. V tuto chvili neumi posilat a ani prijmat dolary. Diky tomu jsme ztratili 3 tydny nemoznosti zaplatit zbozi. Tyden se nemohlo kvuli prechodu na jinou korespondencni banku a po ujisteni, ze je vse v poradku jsme odeslali platby a po 12 dnech jsem zacali urgovat kde jsou penize. Zase nemoznost se kamkoliv dovolat. Po trech dennich urgenci pres obecnou linku prisla zprava, ze to neumi poslat. Nastesti druhy den vratili dolary na ucet vcetne poplatku, ale s nemoznosti poslat penize na jiny ucet byt i v CR. Kdo pouze pouziva ucet a kartu tak ok, ale kdo obchoduje a potrebuje obcas neco resit (kdyz se jim to pokazi) tak tragedie a nedoporucuji. Lepsi si priplatit a mit zazemi silne banky, ktera ma lidi a zkusenosti.

  5. Vendula napsal:

    U Fio banky máme účet a jsme spokojeni, proto jsme se rozhodli otevřít zde i účet pro syna. Šli jsme na pobočku Praha Háje, Opatovská ulice, ale jednání, s jakým jsme se setkali ze strany pana vedoucího pobočky Vohanky, bylo opravdu nepříjemným zážitkem. Arogance, neochota, nevstřícnost vůči klientům je jediné, co mohu říci. Na tuto pobočku již nikdy ne!!!!!!!

  6. Marie napsal:

    Jsem u fio banky 2roky a žádný problém nemám.Několikrát jsem posílala platbu do zahraničí a žádný problém!…jsem spokojená.

  7. petr napsal:

    Mám u Fio banky účet, vše vypadalo ok, až do doby, když jsem chtěl pro svůj eshop platební bránu. Platební brána nešla nainstalovat na můj eshop a pracovnice banky se mi pouze vysmály a řekly smůla, ted budete muset platit 600kč měsičně po dobu 1 roku. Přišel jsem o 7200kč. Fio banka bez poplatků????

  8. Ilis napsal:

    Ja jsem u fio byla spokojena do prvniho problemu. Zapomnela jsem penize v bankomatu cizi banky. Uz je to 2 mesice. Pani, ktera mela bankomat na starosti, provedla veskere kroky k rychlemu navraceni penez na muj ucet.A moje banka fio mi napsala, ze z duvodu nekomunikace s treti stranou se protahuje prubeh reklamace na pul roku. Lzou a lzou a nikam se clovek nedovola….penize nemam a nejsem si jista, zda mit budu…..odchazim, rusim ucet

  9. Romča napsal:

    Fio… Nejhorší banka která může být… Samé poplatky za všechno.. V airbank neplatím za nic. Jako za výběr z bankomatu v SR zapltit 98,-?! Se zbláznili. Za dotaz na zůstatek v cizím bankomatu 9,-
    Nikdy nevíte kolik přesně máte (platím denně třeba 11x) fio vám to strhne až za 3 dny takže si to musíte stále počítat jako hlupáci. Horší banku jsem opravdu nikdy neměla a že už jsem jich vyzkoušela víc než dost. Air bank je prostě nejlepší, neplatím tam opravdu za nic a za ty tři roky co jí mám nebyl jediný problém. Škoda, že zaměstnavatel vyžadoval Fio… Předešla bych zbytečným nervům

  10. Martin napsal:

    Nechapu vyse uvedene komentare na FIO banku? Zatim pro 2 firmy s nimi fungujeme 5 let bez problemu. Proti jinym nejmenovanym uspora desitek tisic za rok. Euro platby za 0,7€, vzdy dorazily kam mely, stejne jako jinde po svete. Bankovnictvi super funkcni – otestoval jsem vsechny banky a jediny, kdo mi prijde srovnatelny je air bank a CS. Hodnotit reklamu, nechapu jak souvisi s kvalitou sluzeb? Zablokovani uctu? Asi k tomu mela banka zakonny duvod, teda spis povinnost (dodal bych duvod, proc se tomu tak stalo). Ztracena platba do ciny, resil bych nejdriv, jake detailni udaje byly u platby uvedeny. Pokladni hodiny? Kdo v dnesni dobe potrebuje chodit vkladat hotovost do banky? Pokud ano, da se to resit i jinak, nevim, zda maji vkladovy bankomat, mozna sberny trezor, nebo transport skrze jinou banku …

    jelikoz veskere jejich sluzby stoji 0 Kc a vydelavaji pouze na moznosti disponovat s penezi, nechapu, proc nekdo nadava a pise nekompletni a zcestne komentare :-)))

  11. Hanuš napsal:

    Fio je možná schopna fungovat jako družstevní záložna, ale nikoliv jako banka na kterou si hrají. Je zde naprosto neprofesionální(nebankovní) přístup ke klientovi.

    Odeslal jsem z firemního účtu 40tis. dodavateli do Číny. Fio banka je poslala neznámo kam. Nikoliv na účet našeho dodavatele. Nejsou schopni zjistit kam peníze poslali, nejsou schopni vyřídit reklamaci, nechtějí vrátit peníze které ztratili, kašlou na svoji pověst, kašlou na klienta.
    Zvládají pouze jednoduché tuzemnské operace. Jakmile je s něčím problém, nastává čekání, nekompetence, peklo.
    Nepomohly telefonáty, emaily, návštěva pobočky, písemná reklamace na pobočce. Nic. Nic se neděje a měsíce plynou…
    Ruce pryč od nich. Vyberte si jinou profesionální banku, kde jim na klientovi záleží a váš problém řeší.

    • Vladimír napsal:

      To je z toho,když si nějaká socka otevře podnikatelský účet u u “družstevní záložny” a ne u kamenné banky, která si nechá za své služby zaplatit. Já jsem s Fio bankou spokojený, perfektně mi slouží jako elektronická peněženka. A pojištění karty za 10 Kč měsíčně proti krádeži a neoprávněným bezkontaktním platbám je bezkonkurenční.

      • Miroslav napsal:

        Naprostý nesmysl, karta zneužita, banka nic nevrátí. To slavné pojištění, ať 10 nebo 30 Kč je k ničemu. Poskytuje je ČP Zdraví a ani pojišťovna nic nevrátila. Od FIO rychle pryč.

    • Jan napsal:

      Souhlas. Mají velké problémy se zahraničními platbami!

      • Martin napsal:

        Nevěřím Vám, každý měsíc posílám do Ameriky do investiční společnosti peníze a ani jeden měsíc by se nestalo že by platba nepřišla nebo se zpozdila nebo něco jiného je to jedna z nejlepších bank, protože jí nevlastní gigant z Rakouska ale je naše z Čech.

  12. HANA napsal:

    NECHÁPU TYHLE KOMENTÁŘE, JÁ MÁM S FIO BANKOU JEN DOBRÉ ZKUŠENOSTI

  13. Ebre napsal:

    Fio banka pro podnikatele? Otevřeno u pokladny od 8,30, fronta lidí na vklad, přes poledne hodinu! zavřená a odpoledne už v 16,30 končí, přestože banka jako taková má krom pátku otevřeno do 18,00. To je opravdu služba pro podnikatele jako fík! Navíc jsme chtěli zřídit platební terminál, skoro 6 týdnů jsme čekali na vyjádření a pak nám nabídli 4,99% poplatek z transakce a 700Kč měsíční nájem terminálu. To je výsměch a lumpárna nejvyššího kalibru. Takže terminál máme nakonec u jiné firmy za 1,79%. Je to trochu rozdíl…

  14. Bohouš napsal:

    fio nebrat přijdete o peníze

  15. Bohouš napsal:

    Ano fio už nikdy neumí ani převést platbu

  16. Zdeněk napsal:

    Dobrý den,doporučuji všem aby se vyhnuli FIO bance. Jsou to podvodníci,a arogantní lháři,zablokují vám bezdůvodně účet a vám nic nesdělí. Až na to přijdete tak po vás budou chtít x nesmyslných papírů faktur,potvrzení která vám budou absolutně k ničemu. A arogantně vám sdělí že jim máte doložit další a další potvrzení. A pokud chcete zrušit účet,tak vám sdělí že ano ale peníze vám nevydají a na zrušení účtu prý mají měsíc a co se bude dít s penězma vám nikdo neřekne….. A úplně s klidem a s úsměvem vám sdělí že pokud se vám něco nelíbí,máte si jít stěžovat na Č.N.B. TO JE AROGANCE….Vyhněte se jim obloukem těm darebákům !!!

  17. Josef Langr napsal:

    Pokud vaše služby vypadají tak jako to individum které vás propaguje v televizních reklamách tak potěš pánbu.Myslíme si že se u nás najde dost solidně vyhlížejících lidí kteří by vás dustojně zastupovali a nemusíte vybírat mezi bezdomovci.

  18. pipi napsal:

    mezi ubohými bankovními produkty patřilo fio vždy standartní solidností mezi nejlepší poskytovatele bankovních služeb vč.jejich provozování spolu s EB, což nyní chvalitebný komentář odsoudí do nejnižších rovin hodnocením záškodníků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.