Věrnostní karty u prodejců potravin – jak ušetřit a na co si naopak dát pozor?


Různé věrnostní programy, spojené se zajímavými slevami a dalšími benefity, patří k nesmírně oblíbeným a na našem trhu se s nimi můžeme setkat u celé řady obchodníků z různých oborů. V tomto článku jsme se zaměřili na věrnostní karty a jejich plusy a mínusy u prodejců potravin. Obchody s potravinami patří mezi místa, kam mnoho lidí chodí každý den a věrnostní programy zde mohou hrát významnou roli i při rozhodování o tom, kam člověk zrovna půjde nakoupit.

Které řetězce věrnostní karty nabízejí?

Z největších řetězců se supermarkety a hypermarkety u nás věrnostní karty nabízí Tesco se svým programem Clubcard, dále pak Billa (Bonus Club), Globus (Globus Bonus) nebo diskontní prodejny Penny Market (Penny karta). Naopak velmi rozšířený Albert věrnostní karty nenabízí, často ale propaguje své věrnostní akce, kdy lidé sbírají nálepky a pak si za ně mohou koupit zboží se slevou – to je ale trochu jiný případ. Věrnostní karty zatím nemá ani oblíbený Lidl nebo další německý řetězec Kaufland.

Tesco Clubcard

Britský řetězec Tesco už řadu let provozuje věrnostní program Clubcard, který patří na českém trhu k těm nejlepším. Jeho princip je jednoduchý a jednoznačně výhodný – za každých utracených 10 Kč se vám na konto připíše 1 bod, přičemž 10 bodů je 1 Kč – zákazníci tedy  dostanou zpět 1 % ze všech nákupů. Vždy jednou za tří měsíce pak zákazník dostane poštou poukázky na nákup s částkou, kterou nasbíral, vedle toho mu přijdou i slevové kupony na zboží, které často nakupuje. Majitelé karty Clubcard navíc mají slevy na různé zboží a vzhledem k tomu, že karta nestojí ani korunu, zákazníkům tohoto řetězce se jednoznačně vyplatí.

Billa Bonus Club

U Billy funguje věrnostní klub trochu jinak. Body se přičítají jen za nákupy nad 50 Kč, za každých dalších 10 Kč je jeden bod. Ty se pak dají vyměnit např. za slevovou knížku nebo za ně získat slevu na vybrané zboží. Majitelé karty také mohou nakupovat některé zboží z běžného sortimentu s 50% slevou, několikrát do roka pak mají slevu 10% na celý nákup. Účast v programu je bezplatná, takže se vyplatí, nicméně v praxi není tak výhodný jako např. u Teska.

Globus Bonus

Také hypermarkety Globus mají svoje věrnostní karty, v jejich případě se odměna liší podle toho, jaký je celkový objem vašich nákupů – do 8 000 Kč je bronzový, do 16 000 Kč stříbrný a nad 16 000 Kč zlatý řád věrnosti. Odměnami jsou pak slevové kupóny, sleva na narozeninový nákup nebo sleva ve vinotéce. U vybraného zboží získá zákazník na kartu i peněžní bonus, ten pak může uplatnit při dalším nákupu.

Penny karta

U diskontního řetězce Penny Market funguje věrnostní karta na jiném principu – nesbírají se žádné body, na jejím základě pouze budete mít slevu na některé produkty z akčního letáku.

Hlavní výhody používání věrnostních karet

K největším přednostem zákaznických věrnostních karet patří u potravinových řetězců zejména slevy na nákupy a levnější ceny vybraného zboží. Vzhledem k tomu, že karty lze získat bezplatně, určitě stojí za to si je pořídit, pokud někde nakupujete pravidelně. S věrnostní kartou můžete mnohdy ušetřit vysokou částku, členové těchto programů mívají i více než 50% slevy. 

Nevýhody některých věrnostních programů

Používání samotných věrnostní karet se určitě vyplatí, nicméně např. věrnostní programy, kde lidé sbírají nálepky za určitou utracenou částku (např. za nákup nad 100 nebo 200 Kč) už tolik výhodné nejsou. Zboží, které pak zákazník může získat se slevou totiž obvykle zas tak vysokou hodnotu nemá a navíc často dělají lidé zbytečně velké nákupy, aby získali více bodů. Ve výsledku tak utratí mnohem více peněz a místo aby ušetřili, tak ještě prodělají.


Věrnostní karty u prodejců potravin – jak ušetřit a na co si naopak dát pozor?
5 (100%) 2

Podobné recenze

Jedná se o podvod? Napište vaše zkušenosti.

Diskuze:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

336x280